Sprayhood deel 18 Strijklicht

Nu de kap vaststaat komen we in de eindfase en afwerking van het hele project. Omdat ik geen zichtbare kitrand wil hebben heb ik de kit terug gesneden tot onder de kap om daarmee de rand op te kunnen vullen met epoxy en kunnen afwerken met epoxy plamuur. Na het opbrengen van de eerste laag en veel schuren gebruik ik een softere plamuur die zich beter laat schuren. Degene die het strijklicht heeft uitgevonden šŸ˜‰ verdient geen standbeeld. Even de bouwlamp erop en er kan weer geplamuurd en geschuurd worden. Het eindresultaat mag er straks wel zijn want de plamuur werkt wel mooi af. Gebruik wel tenminste P2 stofmaskers want het is niet gezond geloof ik. Met het mooie weer van de Pasen wordt het snel warm onder de tent, dus s’morgens vroeg onder de kap en s’middags andere klussen.

Kap aangesmeerd met epoxy plamuur

Marlies is de cockpit aan het schilderen waar later de klokken en de GPS weer komen te zitten boven het schuifluik. Via Poly Service heb ik een 2 componenten primer gehaald om de kap mee voor te behandelen voordat we de eindlak erop zetten. Als eindlak gebruik ik de High Gloss van International. Deze verf brengt makkelijk op en is net zo sterk als DD lak. Van experts onlangs gehoord dat niet iedereen tevreden is over deze DD lak. Ik blijf dus maar bij de lak die 9 jaar geleden ook op de kajuit gezet is. Als geheim van een echte schilder kreeg ik de tip om een scheut Owatrol aan de lak toe te voegen. De lak vloeit mooi en wordt uiteindelijk harder.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.