Nu het weer nog lekker zacht is en af en toe een zonnetje schijnt kan er veel aan de Zeewind gedaan worden.
Het onderwater schip is zo goed als geheel geschrapt en de huid geschuurd. Klaar dus om het verfsysteem op te gaan zetten.
De Windpilot stuur vaan is gemonteerd. Een heel spektakel en met hulp van een oud collega die wat draaiwerk verzorgd heeft kon het geheel mooi bevestigd worden.
Enkel het windvaantje bovenop de pilot ontbreekt nog maar dit komt later wel.
En dan de patrijspoorten, als de Zeewind lekker onder zeil ligt en schuin gaat gaan deze ramen onder water. Zaak dus dat het water dicht is. De roest had ook hier helaas z’n intrede gedaan en het glas stond aardig onder druk. Goed dus dat deze gedemonteerd werden. Omdat niet alle boutjes er probleemloos uit gingen heb ik 72 nieuwe gaatjes geboord en van M6 draad voorzien*). Alles met de hand getapt. De tapboormachine bleek niet geschikt. Dit leverde een aantal gebroken tapjes op die er natuurlijk niet meer uit konden. grrrrr
72 omdat er 12 boutjes in de 6 ramen zitten.